Interviu: Max Ignatenco…Filmez de la 16 ani!!!

22 Apr

E student la ULIM, facultatea Drept, o persoană comunicabilă, intersantă şi modestă ceea ce nu prea întîlneşti în zilele noastre. Astfel am aflat  cum e să fii un cameraman, în ce constă acest job şi multe alte chestii pe care le veţi afla din interviu!!!


Îmi spui şi mie cum ai început aventura ta cu camera de filmat?

Totul s-a început la Ungheni. Tatăl meu lucra în sfera asta şi am încercat şi eu să văd cum e. Prima mea filmare a avut loc la 16 ani la o nuntă. Apoi lucram nu numai pe la nunţi dar şi concerte, iată la moment fac un videoclip la o piesă.


Uite spre exemplu aş dori să încerc şi eu să fiu cameraman, de ce am nevoie mai întîi şi ce trebu să fac?

În primul rînd să ai camera de filmat. Să exersezi astfel ca să nu tremure mîna. Apoi foarte multe tehnici le-am învăţat din net. Priveam cum se fac video la standarte internaţionale.

Cît m-ar costa ca să încep să fac acest job?

Personal am cheltuit 2200 Euro pentru camera de filmat şi plus la asta ai nevoie de un stativ care e la preţ de 300 Euro. E destul de costisitor.

Aşa deci dacă mi-am luat toate necesare şi m-am infomat , am exersat de unde să am clienţi ca să fac ceva bani?

Iniţial tatăl meu m-a ajutat şi îmi aducea clienţi. Apoi m-am înscris la un studiou la care pentru fiecare client plăteam lor un procent. Dar cu timpul încep a te cunoaşte şi te sun personal fără ca cineva să te recomande şi astfel îţi creezi un anumit număr de clienţi. Nu mă promovez prin publicitate.

Cît costă lucrul tău?

Am început cu 2000 lei. Dar acum pentru munca mea iau 400-600 Euro căci depinde de standarte, formatul evident calitatea acum e alta.


Ai avut careva eşecuri în filmări?

Am avut un caz cînd nu le-au plăcut montajul meu căci nu am filmat pantofii la Nănaş care costa 2000 lei  de aceea au refuzat lucrul meu!


Povesteşte-mi atunci cel mai trăsnit moft ai mirelor?

A fost un caz  mirii doreau în timpul montajului să ataşez un cîntec de Stas Mihailov care nu se combina cu imaginile dar ce  să faci le-am făcut moftul, sunt clienţi nu?!

Îmi arăţi şi mie careva lucrări de ale tale!


Cu care dificultăţi te întîlneşti cel mai des?

Cea mai mare problemă este avansarea tehnologiilor căci nu reuşeşti să îţi procuri o cameră şi înţelegi că deacum e necesar altceva. Am avut chiar un caz că mi-am luat o cameră de 4000 Euro şi m-am trezit că a apărut ceva şi mai bun aşa că aici cam e problematic.

Ştiu că filmezi nu doar la nunţi dar şi concerte. Cum e să lucrezi cu vedete?

E interesant. Îi cunoşti în afara filmărilor oficiale. Nu au mofturi căci cunosc cum deacum să lucreze la cameră. Am filmat  Lăutarii la aniversarea a 40 de ani, Richard Durand, Marco V, Stas Miahailov şi mulţi alţii.


Povesteşte-mi şi ceva despre personal căci mai mereu vorbim de lucru?

La moment sunt singur. E greu să găseşti în ziua de azi o fată de treabă. Să mă înţeleagă, să am ce discuta, să îmi fie interesant. Acum fete frumoase sunt foarte multe dar încă n-am găsit ce vreau eu.

Ok dacă tot vorbim că faci video cum vezi nunta ta?

Pe malul mării asta e nunta perfectă.

Mmm sună romantic!!! Maldivele ar fi perfecte :))). Nu te mai  bombardez cu întrebări dar  aş dori să ştiu ce planuri ai pe viitor referitor la job?

Acum doresc să finisez cu videoclipul. Dar tind spre a face un film. Apropo am făcut şi o încercare care eu cred că a fost primul pas spre vis. Se numeşte Mysctical Forest.

Mersi că ai acceptat invitaţia mea şi sper ca în viitor să te ştiu ca un bun regizor!!!

Leave a Reply

