Un good move!!!

12 Jul


Un bătrân îşi cumpără o casă modestă lângă un liceu.
Îşi petrece primele săptămâni în linişte şi pace.
Apoi începe anul şcolar.
A doua zi după amiază trei băieţi plini de viaţă şi de entuziasm trec pe strada sa, bătând cu veselie în fiecare coş de gunoi pe care-l întâlneau.
“Muzica” se repeta în fiecare zi până când într-o zi bătrânul decide că e vremea să acţioneze şi iese pe strada ca să-i întâlnească pe “percuâionişti”. Îi opreşte şi le spune:
– Băieţi, sunteţi foarte haioşi. Îmi place să văd cum vă exprimaţi exuberanţa. Vreţi să-mi faceţi o favoare? Vă voi da fiecaruia câte un dolar dacă îmi promiteţi că veniţi în fiecare zi şi faceţi ce faceţi voi de obicei.
Copiii sunt încântaţi şi continuă să facă zgomotul obişnuit în fiecare după amiază. După câteva zile, bătrânul îi întâmpina din nou, de data asta cu tristeţe.
– Băieţi, am o veste proastă, le spune. De acum încolo, vă voi putea plăti doar 50 de centi ca să bateţi în butoaie.
Zgomotoşilor nu prea le convine, dar accepta oferta bătrânului şi continuă vacarmul de după amiază.
După câteva zile, bătrânul se apropie din nou de ei.
– Uitaţi care este problema, spune el. Nu mi-am primit ajutorul social încă, aşa că nu vă voi putea da decât 25 de cenţi. Vă convine?
– O amărâtă de monedă de 25? – exclamă liderul grupului. Dacă dvs. credeţi că noi o să ne pierdem timpul bătând în butoaiele astea pentru aşa de puţini bani vă înşelaţi! Nici o şansă, prietene. Nu mai venim!
Acum e linişte.

Leave a Reply

