Говори на нормальном языке !!!

13 Dec

Preşedintele Estoniei, Toomas Hendrich Ilves a declarat într-un interviu pentru un oarecare ziar elveţian, în pofida faptului că pe teritoriul ţării sale se află 30% de locuitori de origine rusă, el nu vede necesitatea instituirii limbii ruse ca a doua limbă de stat, scrie Timpul.md cu referire la RIA Novosti.

„O putere de ocupaţie acaparează o ţară, deportează sute de mii de oameni în Siberia şi-şi aduce oamenii săi. Şi acum, când în sfârşit am obţinut independenţa, trebuie oare ca limba ocupanţilor să fie a doua limbă de stat? Să fim serioşi” se întreabă Ilves.

După ce am citit ştirea redată şi dumneavoastră, mi-am imaginat, aşa pentru scrut timp, ca să nu mă îmbolnăvesc tare, scenariul estonian aplicat şi în Republica Moldova, iar cea mai inedită frază a „moldovenilor” get beget, „Говори на нормальном языке” s-ar transforma în „Zi-mi în Română domnule”. Mi-am imaginat pentru o clipă şi momentul când conectezi un oarecare post de radio şi acolo auzi o voce plăcută care vorbeşte o română de invidiat. Dar imaginaţi-vă şi voi, cum ar arăta Chişinăul nostru de poveste cu majoritatea placatelor de publicitate stradală scrise în română.

Ah da… şi mai am eu un vis… aşa cam infantil, să văd un rusofon, care încearcă să convingă moldovenii la TV, în limba rusă, că moldoveanul vorbeşte LIMBA ROMÂNĂ, că România nu este pentru Basarabia doar ţara vecină, şi că cândva am fost acaparaţi, cultural violaţi şi în Siberia Deportaţi…

Dar toate astea numai vise fiind, acum tot ce pot face este să mă rog la un „Toomas Hendrich Ilves” al Moldovei. 

By Sergiu Bercaru

Leave a Reply

